Autóval Magyarországon és külföldön

Egy turista viszontagságai

Fertőrákos Kőfejtő
Kirándulás a nyugati határon

Néhány évvel ezelőtt Fertőrákoson nyaraltunk és jó nagy kerékpártúrákat tettünk a környéken. A határon átnyúló bringaút szuper lehetőség gyerekekkel is, mert teljesen biztonságos jól kiépített utakon, kedves tájakon vezet keresztül, megkerülhetjük az egész Fertő-tavat, ha kedvünk tarja.

Mi Rusztig kerekeztünk akkor, ami a környék leghangulatosabb kisvárosa, ha szeretnél gólyakelepelést hallani feltétlenül keresd fel! Én is itt hallottam először és ennyi gólyát sem láttam még korábban egy helyen.

Fertőrákoson meglátgattuk a kőfejtőt, ahova idén visszatértünk, mert úgy hallottam, hogy megújult. Érdemes volt, nagyon tetszett és az idei nyári hőségben igazán frissítő volt a hűvös termekben sétálgatni. (Több éves felújítási munkálatok után idén júniusban adták át.)

Autónkat egy korszerűen kialakított, kellően nagy parkolóban hagyhattuk. A jegy megvásárlása után a korábban is meglévő tanösvényen indultunk el a bánya tetején. Itt kissé meleg volt, de a szép kilátás kárpótolt bennünket. Fentről látni a települést, a Fertő-tavat és ráláthatunk az óriási kőfalakra, ami barátságos hűvössel hívogat.

Fertőrákos, Kőfejtő, látkép a tanösvényről

Fertőrákos, Kőfejtő, háttérben a Fertő-tó

Fertőrákos, Kőfejtő, lejárat a bányába

Aztán leereszkedünk a kőfejtő mélyébe, ahol egész mesebeli élményben lehet részünk, a Pannon őstenger élővilágát láthatjuk különböző állatpreparátumokkal, makettekkel, kőzetmintákkal, fosszíliákkal.

Már az első teremben egy képernyőre vetített cápával találkozhatunk. Aztán a lépcsőkön még mélyebbre ereszkedve megérkezünk a legnagyobb terembe, ahol a fejünk fölött lógnak az óriási állatok. A falra folyamatosan vetítenek, az ülőkéül is szolgáló tárolókban rengeteg leletet nézhetünk meg. Az óriási fogak, kagylók csigák ámulatba ejtenek.

fr5.JPG Fertőrákos, Kőfejtő, hangulatosan megvilágított folyosó

Fertőrákos, Kőfejtő, vetítés a kőfalra

Fertőrákos, Kőfejtő, a plafonról lelógó állatok

A színház mellett elhaladva egy következő terembe jutunk, ahol a bányászatról és a kőfaragásról tudhatunk meg sok mindent. Itt felmászhatunk a kilátóba, ahonnan még nagyobbnak és monumentálisabbnak tűnnek a méretek.

Fertőrákos, Kőfejtő, kilátó

A nyitvatartásról és az árakról itt olvashatsz:

Nekünk nagyon tetszett, mindenkinek ajánlani tudom!

Egy fagyizás után, amit a helyi kis kávézóban fogyasztottunk el, továbbindultunk az ausztriai Szentmargitbánya határában található Familyparkba. Itt is voltunk már korábban és mióta Magyarországon megszűnt a Vidámpark ez a legközelebbi hely az ilyen kalandokra vágyó látogatóknak.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Autóval Magyarországon és külföldön

Kirándulások, csatangolások, élmények leírása hazánk, s Európa tájain. Személyes élmények, autóval, s bakancsban... Világörökségek nyomában

Facebook oldaldoboz

Címkék

Afsluitdijk (1) Aggteleki-karszt (1) Aggteleki Nemzeti Park (1) állatkert (1) Andalúzia (1) arborétum (1) Árpád-kilátó (1) Ászári miniskanzen (1) Ausztria (7) A Madarai lovas. (1) A világ legnagyobb könyve (1) Bács-Kiskun megye (5) Balaton (1) Balatonudvari (1) Balcsik (1) Baranya megye (2) Bécs (1) Békés megye (1) Belföldi nyaralás (10) Belgium (1) Bér (1) Borjád (1) Borsod-Abaúj-Zemplén megye (5) Bourges (1) Budapest (7) Bükk (2) Bükkszentkereszt (1) Bulgária (15) Bulgária autóval (3) bunker (1) Csákberény (2) családi nyaralás (33) Császári Herix city (1) csatorna (1) cseresznyevirágzás (1) Csongrád-Csanád megye (1) Dachstein (1) Debrecen (1) Dég (1) Demir baba türbéje (1) Dinnyés (1) Doberdó (1) Dobóruszka (1) Dolomitok (1) Donana Nemzeti Park (1) Duna (1) Eger (1) El Rocio (1) Eresztvény (1) Európa (1) Fejér (8) Fekete-tenger (1) Felsőgalla (1) Felvidék (2) Fertőrákos (1) festett barlangok (2) Franciaország (12) Frízföld (1) függőhíd (1) Geopark (1) Gerecse (1) Győr-Moson-Sopron megye (2) Hajdú-Bihar megye (4) Hajdúnánás (2) Halsteren (1) Harlingen (1) Hercegszántó (1) Heves megye (3) Hollandia (6) Hollókő (1) irodalom (2) Iseo-tó (1) Ivanovói sziklatemplomok (1) Jakabszállás (2) János Vitéz (1) Jász-Nagykun-Szolnok megye (1) Jászótér (1) jégpalota (1) Júzcar (1) kaland (1) Kaliakra-fok (1) kápolna (1) Karancs-Medves (1) Kecskemét (1) kegyhely (1) Keukenhof (1) kilátók (5) Királyi kard (1) kirándulás (24) Kisbér (2) Kisgyőr (1) Kiskőrös (2) Kisnána (1) koala (1) Kőfejtő (1) Kolumbusz (2) Komárom-Esztergom megye (7) Kossuth tér (1) Krisztus szobor (1) külföld (56) LandArt (1) látnivalók (2) lebegő járda (1) legek (14) Lengyel-Annafürdő (1) Loire (3) lombkorona-sétány (2) Lovech (1) Magyarkert (1) Magyarország (62) Margitsziget (1) Máriakert (1) Mátra (1) Melnik (1) Mezítlábas Park (1) Mezőföld (2) Milánó (2) Mini-Magyarország (2) Mini- Magyarország (1) MiniVilág (3) Mini Hungary Park (1) Mini Magyarország (1) Mönichkirchen (2) Mont-Saint-Michel (1) Monte Isola (1) Mórahalom (1) Mózes híd (1) Múzeum (2) Nagykörű (1) Nantes (1) Napospart (1) Naszály (1) Németország (2) Neszebár (1) Nógrád megye (3) óceánátrepülés (1) Olaszország (8) óriáspanda (1) őskori emlékek (1) Ozora (1) Pannonhalma (1) Pap (1) Pécs (1) Pest megye (4) Petőfi (2) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pireneusok (1) Plovdiv (1) Poroszló (1) Ráckeve (1) Recsk (1) rollerpálya (2) Rusze (1) sajt (1) Sárszentlőrinc (1) Sasfések (1) Simontornya (1) Siófok (1) Sirok (1) Sky Walk (1) Sóly (1) Somogy megye (1) Spanyolország (4) Sulzano (1) Süttő (1) Svájc (1) Sveshtari trák síremléke (1) Szabolcs-Szatmár-Bereg megye (1) Szarvas (1) szélmalom (1) Szent Dimitriusz Baszarbovszki sziklatemplom (1) Szicília (1) Szigethalom (1) Szinpetri (1) Szklabonya (1) Szlovákia (2) Szófia (1) Tabajd (1) tananyag (6) tanösvények (8) Tapolca (1) Tapolcafő (1) Tapolcafői Forrás Tanösvény (1) Tarcal (1) Tartalomjegyzék (13) Tata (2) Tatabánya (1) téli séták (1) temető (2) természeti látványosság (13) The Floating Piers (1) Tibolddaróc (1) Tokaj-Hegyalja (2) Tolna megye (3) történelem (2) Tura (1) UNESCO (18) ünnep (1) vallás (1) Van Gogh (1) várak (3) Várna (1) városlátogatás (6) városnézés (1) Vas megye (1) Veliko Tarnovo (1) Vértes (4) Veszprém megye (4) Vezere völgy (2) világörökség (30) Virágoskert (2) Waterloo (1) Zala megye (1) zenélő kút (2) Zundert (1)