Autóval Magyarországon és külföldön

Egy turista viszontagságai

Kalandtúra a gurulókövek és az andezitcsúszda környékén
Csúszda a szemnek

Autóval a Béri andezitömléshez

Nem is gondolnád, hogy Magyarországon járunk, Budapesttől alig 90 kilométerre, mégpedig Nógrád megyében, a Novohrad-Nógrád Geopark területén, Bér községtől bő órányi kirándulásra a Nagy-hegy északi oldalánál. Itt található a környék és Európa egyik legérdekesebb geológiai látványossága: a Béri andezitömlés.

.Bér,andezitömlés

Mi a Budapest- Gödöllő- Szirák –Bér útvonalon közelítettük meg az érdekességet. Kívülről egy pillantást vetettünk a Sziráki kastélyra, ami jelenleg kastélyszállóként üzemel, majd továbbhaladtunk egy sokadrendű úton Bér felé.

sz1.JPGSziráki kastély

Itt a falu végén állítottuk le autónkat, amikor a sártól már nem tudtunk továbbhaladni. ( táblák jelzik az útvonalat)  A zöld  jelzésen indultunk el, (Mária út jelzés is látható a fákon).

sar.JPGBér, a falu határában

A túrát elég kalandosnak ítélhetem, ezért babakocsival, tűsarkakkal, túlkorosan és túlsúlyosan illetve az alaperőnlét hiányában nem ajánlom, viszont, aki vállalkozik rá egy igen különleges és felejthetetlen élménnyel gazdagodhat.

Sajnos a faluból kivezető út igen sáros volt, de miután átjutottunk a sártengeren, egy darabon kikövezett úton haladhattunk, aztán újra sár következett, szóval vízálló lábbeli ajánlott!  Az út mellett több helyen nagy kőgörgetegeket figyelhettünk meg, majd mikor épp kezdtük kedvünket szegni és kételkedni, hogy eljutunk bárhova is, megpillantottunk az út mentén egy betonoszlopot, nyíllal és kőtár felirattal. Itt balra fordultunk és beértünk az erdőbe. Ez az út eléggé meredek, de szerencsére már nem sáros és pompázatos látvány volt a színes levelek közt járkálni. Mikor már a fülünkön is levegőt vettünk a jelzett turistaösvény jobbra fordult és hamarosan megpillantottuk a Kőtár érdekes betonépítményét, ahol olvashattunk a terület történetéről, a geoparkokról, illetve kőzetmintákat láthattunk magyarázatokkal. A kőtáron keresztül vezet az út a kőtengerhez a zöld kör, később a zöld háromszög jelzésen, melyen egy kilátóponthoz értünk.

kotar.JPGKőtár

Fantasztikus látvány volt a fák közül kibúvó kőomlás, kisebb-nagyobb kőgörgetegekkel. Hitetlenkedve láttuk, hogy az „út” ezen keresztül halad. Kalandos és káprázatos látvány, ahogy elindulunk a mohával benőtt köveken felfelé, mintha minden pillanatban megindulhatna lefelé az egész, de nem kell félni elég stabil. Majd felértünk a hegy tetejére, ahonnan messzire elláthattunk és gyönyörködhettünk a Cserhát vonulataiban.

Lefelé haladva közelítettük meg az egykori vulkánkitörés helyszínét, ahol az óriási homorú vulkáncsúszda látható. Itt korábban bánya működött, így a lebányászott alsó részen jól láthatóak az oszlopok szögletes végei. A bánya helyére egy fekete emlékoszlop is utal.

Lefelé az út közel egy órát vett igénybe (felfelé kissé hosszabb). Hazafele a 21e-es úton Hatvanig, onnan pedig az M3 autópályán jöttünk Budapestre.

ko_1.JPGa kőtárban így állítják ki a köveket

taj.JPGKilátás a közeli hegyekre

Még több látnivaló Nógrád megyében:

Óriás hangtál, riolittufa, Somoskő, Hollókő, Nőtincsi tó

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Autóval Magyarországon és külföldön

Kirándulások, csatangolások, élmények leírása hazánk, s Európa tájain. Személyes élmények, autóval, s bakancsban... Világörökségek nyomában

Facebook oldaldoboz

Címkék

Afsluitdijk (1) Aggteleki-karszt (1) Aggteleki Nemzeti Park (1) állatkert (1) Andalúzia (1) arborétum (1) Árpád-kilátó (1) Ászári miniskanzen (1) Ausztria (7) A Madarai lovas. (1) A világ legnagyobb könyve (1) Bács-Kiskun megye (5) Balaton (1) Balatonudvari (1) Balcsik (1) Baranya megye (2) Bécs (1) Békés megye (1) Belföldi nyaralás (10) Belgium (1) Bér (1) Borjád (1) Borsod-Abaúj-Zemplén megye (5) Bourges (1) Budapest (7) Bükk (2) Bükkszentkereszt (1) Bulgária (15) Bulgária autóval (3) bunker (1) Csákberény (2) családi nyaralás (33) Császári Herix city (1) csatorna (1) cseresznyevirágzás (1) Csongrád-Csanád megye (1) Dachstein (1) Debrecen (1) Dég (1) Demir baba türbéje (1) Dinnyés (1) Doberdó (1) Dobóruszka (1) Dolomitok (1) Donana Nemzeti Park (1) Duna (1) Eger (1) El Rocio (1) Eresztvény (1) Európa (1) Fejér (8) Fekete-tenger (1) Felsőgalla (1) Felvidék (2) Fertőrákos (1) festett barlangok (2) Franciaország (12) Frízföld (1) függőhíd (1) Geopark (1) Gerecse (1) Győr-Moson-Sopron megye (2) Hajdú-Bihar megye (4) Hajdúnánás (2) Halsteren (1) Harlingen (1) Hercegszántó (1) Heves megye (3) Hollandia (6) Hollókő (1) irodalom (2) Iseo-tó (1) Ivanovói sziklatemplomok (1) Jakabszállás (2) János Vitéz (1) Jász-Nagykun-Szolnok megye (1) Jászótér (1) jégpalota (1) Júzcar (1) kaland (1) Kaliakra-fok (1) kápolna (1) Karancs-Medves (1) Kecskemét (1) kegyhely (1) Keukenhof (1) kilátók (5) Királyi kard (1) kirándulás (24) Kisbér (2) Kisgyőr (1) Kiskőrös (2) Kisnána (1) koala (1) Kőfejtő (1) Kolumbusz (2) Komárom-Esztergom megye (7) Kossuth tér (1) Krisztus szobor (1) külföld (56) LandArt (1) látnivalók (2) lebegő járda (1) legek (14) Lengyel-Annafürdő (1) Loire (3) lombkorona-sétány (2) Lovech (1) Magyarkert (1) Magyarország (62) Margitsziget (1) Máriakert (1) Mátra (1) Melnik (1) Mezítlábas Park (1) Mezőföld (2) Milánó (2) Mini-Magyarország (2) Mini- Magyarország (1) MiniVilág (3) Mini Hungary Park (1) Mini Magyarország (1) Mönichkirchen (2) Mont-Saint-Michel (1) Monte Isola (1) Mórahalom (1) Mózes híd (1) Múzeum (2) Nagykörű (1) Nantes (1) Napospart (1) Naszály (1) Németország (2) Neszebár (1) Nógrád megye (3) óceánátrepülés (1) Olaszország (8) óriáspanda (1) őskori emlékek (1) Ozora (1) Pannonhalma (1) Pap (1) Pécs (1) Pest megye (4) Petőfi (2) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pireneusok (1) Plovdiv (1) Poroszló (1) Ráckeve (1) Recsk (1) rollerpálya (2) Rusze (1) sajt (1) Sárszentlőrinc (1) Sasfések (1) Simontornya (1) Siófok (1) Sirok (1) Sky Walk (1) Sóly (1) Somogy megye (1) Spanyolország (4) Sulzano (1) Süttő (1) Svájc (1) Sveshtari trák síremléke (1) Szabolcs-Szatmár-Bereg megye (1) Szarvas (1) szélmalom (1) Szent Dimitriusz Baszarbovszki sziklatemplom (1) Szicília (1) Szigethalom (1) Szinpetri (1) Szklabonya (1) Szlovákia (2) Szófia (1) Tabajd (1) tananyag (6) tanösvények (8) Tapolca (1) Tapolcafő (1) Tapolcafői Forrás Tanösvény (1) Tarcal (1) Tartalomjegyzék (13) Tata (2) Tatabánya (1) téli séták (1) temető (2) természeti látványosság (13) The Floating Piers (1) Tibolddaróc (1) Tokaj-Hegyalja (2) Tolna megye (3) történelem (2) Tura (1) UNESCO (18) ünnep (1) vallás (1) Van Gogh (1) várak (3) Várna (1) városlátogatás (6) városnézés (1) Vas megye (1) Veliko Tarnovo (1) Vértes (4) Veszprém megye (4) Vezere völgy (2) világörökség (30) Virágoskert (2) Waterloo (1) Zala megye (1) zenélő kút (2) Zundert (1)